تاریخچه ی استفاده از لوازم آرایش

تاریخچه ی استفاده از لوازم آرایش

وقتی به گذشته های دور و دراز نگاه می کنیم و تاریخ را مرور می کنیم ،به این موضوع پی می بریم که آرایش کردن از گذشته وجود داشته است . و نه تنها زنان بلکه در بعضی از ملیت ها آرایش کردن برای مردان نیز جذابیت زیادی داشته است.

در گذشته مصریان باستان اولین اشخاصی بودند که آرایش می کردند و سبک خاص و منحصر به فردی برای خود داشتند و حتی مردان نیز آرایش چهره داشتند .

موضوع جالبی که درباره ی آرایش کردن مصری ها وجود دارد این است که هدف آن ها از آرایش کردن جلب توجه برای جنس مخالف نبوده است ، بلکه برای جلب توجه و رضایت خدایانشان بوده است . و اعتقاد داشتند که هرچه زیباتر و آراسته تر باشند در نزد خداوند جایگاه و ارزش بالاتری دارند .

آرایش مصری ها :

بعد از مصریان ، رومیان از روش های آرایش آن ها برای آرایش خود استفاده می کردند ، با این تفاوت که در این دوره دیگر رضایت خدایان مد نظر نبوده است ، و آن ها برای تحت تاثیر قرار دادن یکدیگر این کار را انجام می دادند .

در چین باستان نیز افراد سطح بالا و سلطنتی ناخن های خود را با رنگ های روشن مثل طلایی و نقره ای رنگ می زدند (همان لاک امروزی خودمان) ، و مردم عادی نباید از این رنگ ها استفاده می کردند.

آرایش کردن در ژاپنی ها هم خاص و متفاوت بود به نحوی که حتی امروزه هم گیشاها به خاطر سبک خاص آرایش خود مشهور هستند .

آن ها با استفاده از پودر برنج پوست خود را کاملاً سفید و پودری می کردند و برای رنگ کردن لب های خود از گلبرگ های خرد شده استفاده می کردند . و در بعضی از مراسم هایشان دندان هایشان را با رنگ مشکی رنگ می کردند .

آرایش گیشاها :

در ایران باستان نیز از دوران هخامنشی با استفاده از حنا موهای خود را رنگ می کردند ، و از سفیداب برای روشن کردن پوست خود نیز استفاده می کردند و چشم های خود را سرمه سیاه می کردند . آرایش کردن در ایران باستان بین زنان پادشاهان مرسوم تر بوده است .

اگر ما پیشرفت و تغییرات در مد و زیبایی را از زمان اجدادمان تا زمان حال را دنبال کنیم ، شاید به تمام آن تغییرات پی ببریم ، آثار به جا مانده به ما نشان می دهد که مواد رنگی برای رنگ کردن مو ، ناخن و پوست به کار می رفته است.

آرایش ایرانی ها :

استفاده از محصولات آرایشی به طور طبیعی و دست ساز به حدود 7000 سال پیش باز می گردد .

آفریقایی ها تحول بزرگی در آرایش مو و طراحی لباس به وجود آوردند و از رنگ های متنوع و زیادی برای آرایش خود استفاده می کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *