مراقبت از پوست صورت:

مراقبت از پوست صورت:

پوست صورت در زیبایی تاثیر بسیار زیادی دارد . پوست انسان با گذشت زمان دچار تغییراتی می شود اما در این میان راه هایی وجود دارد که می تواند روند پیری پوست را کندتر کند و آنرا به تاخیر بیندازد.

در این نوشته چندمورد از را ه های مراقبتی را به شما به صورت کوتاه توضیح می دهیم :

همانطور که می دانید آفتاب دارای اشعه ی مضر فرابنفش می باشد که این اشعه در فصل تابستان بسیلر مضر تر و آسیب زننده تر از سایر فصول می باشد که این موضوع این نکته را یاداور می شود که در فصل تابستان بیشتر باید مراقب پوستتان باشید و کمتر در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرید .

البته برخورد آفتاب در حد اعتدال مفید می باشد نور خورشید از جمله منبع اصلی تامین کننده ی ویتامین (د) است و کمبود این ویتامین موجب دردهای استخوانی و عضلانی می شود.

استفاده از کرم های ضدافتاب مرغوب می تواند بسیار کمک کننده باشد.

یکی از مسایلی که ممکن است مورد بی توجهی قرار بگیرد شست و شوی صحیح پوست می باشد. شستن پوست و تمیز کردن کثیفی های پوست یکی از مهم ترین راه های مراقبت از پوست صورت است .

ولی شستن بیش از حد نیز می تواند باعث اسیب به پوستتان شود. با آب داغ حمام نکنید این را بدانید که قرمز شدن پوستتان بعد از حمام نشانه تمیزی نیست بلکه نشان می دهد که پوستتان دچار التهاب شده است .

موقع خشک کردن نیز حوله را روی پوستتان نکشید.

برای هیدراته نگه داشتن پوستتان روزانه 8 لیوان اب بنوشید ، توجه داشته باشید که نوشیدنی های کافیین دار مثل چای ، قهوه ، نوشیدنی های انرژی زا و نوشابه ها تامین کننده ی آب مورد نیاز بدن نیست.

توجه داشته باشید که پوستتان حتی اگر چرب هم باشد ممکن است دچار کم ابی شود و پوستی که رطوبت کافی نداشته باشد زودتر پیر می شود و شادابی و درخشندگی خود را از دست می دهد.

اگر لک های تیره ی قهوه ای رنگ و کوچکی بر روی پوستتان ایجاد شده است می توانید بذای پیشگیری از آنها لایه برداری کرده و از کرم های روشن کننده ی پوست استفاده کنید .

البته امروزه روش های متنوع و گوناگون زیادی برای لایه برداری پوست وجود دارد که با توجه به تشخیص پزشک می توانید یکی از ان هارا انتخاب کنید.

یادتان باشد که همیشه پیشگیری موثرتر و ارزانتر از درمان است پس بهتر است هرچه سریعتر در جهت رسیدگی و بهبود پوستتان بکوشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *