چرا نباید لوازم آرایشی تقلبی بخریم؟

چرا نباید لوازم آرایشی تقلبی بخریم؟

یکی از دلایل مصرف گسترده و زیاد لوازم آرایشی تقلبی ارزان بودن آنها می باشد . که اکثر مصرف کنندگان به کیفیت مواد آن ها توجه نمی کنند .

خطرات استفاده از لوازم آرایش تقلبی:

عوارض ظاهری استفاده از این لوازم آرایشی تقلبی ایجاد آلرژی ، حساسیت ، تورم و خارش پوست و لک و جوش و آکنه می باشد .

خطرات استفاده از این محصولات بسیار جدی است و فقط به لک و جوش و آلرژی ختم نمی شود . سرب موجود در آن ها می تواند به بافت های نرم بدن مانند مغز ، کلیه و کبد آسیب برساند و باعث جانشینی کلسیم در مغز استخوان و عدم تولید هموگلوبین و افزایش فشار خون در بزرگسالان می شود.

اثرات مضر بر جنین ، حساسیت های تنفسی و ایجاد سرطان هم از عوارض استفاده از این محصولات می باشد که در این جا فقط پاره ای از آن هارا به اختصار بیان کردیم.

در هنگام خرید لوازم آرایشی باید به چه نکاتی توجه کنیم ؟

خیلی از خانم هاطرفدار لوازم آرایشی هستند که ماندگاری خیلی بالایی داشته باشند ، البته این نکته خوبی است اما باید بدانید که محصولی که ماندگاری خیلی خیلی بالایی داشته باشد دارای درصد زیادی سرب می باشد که خطرات آن را به صورت مختصر در این مقاله برای شما بیان کردیم.

تاریخ محصولات آرایشی یکی از نکات مهمی است که در هنگام خرید لوازم آرایشی باید به آن توجه ویژه ای شود ، پس از این به بعد در هنگام خرید این نکته را اولویت خود قرار دهید و به تاریخ تولید و انقضای آن دقت کنید .

همچنین محصولی که خریداری می کنید باید برچسب کنترل کیفیت کالا داشته باشد و حتماً پلمپ باشد.

یادتان باشد که محصولات آرایشی خود را از هر جایی تهیه نکنید و خریدتان را از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید.

چند نکته در شناسایی محصولات اصل از تقلبی :

محصولات آرایشی اصل را از قبل در اینترنت و یا سایت آن پیدا کرده و در هنگام خرید عکس آن را با محصول مقایسه کنید این کار خیلی می تواند به شما کمک کند به فونت محصولات اصل دقت کنید باید دقیقاً به همان فونت نوشته شده باشد .

محصول اصل باید نوشته هایی برجسته داشته باشد و اگر دیدید نوشته آن با خراش ناخن از بین می رود باید به اصل بودن آن شک کنید.

در لوازم آرایشی اصل و معتبر نباید هیچ نوع مواد عجیب و یا درخشش نامناسبی وجود داشته باشد ، دارای بوی ملایمی باشند و غلظت مطلوبی داشته باشند هرگونه بوی تند و نا مطلوب و غلظت نامناسب می تواند نشانه ای از جعلی بودن آن محصول باشد.

معمولاً وقتی محصولات آرایشی بوی بدی می گیرند و دیگر آن قوام و پوشانندگی اولیه خودشان را ندارند شما می توانید مطمین باشید که تاریخ مصرفشان به پایان رسیده است.

برای اینکه دچار چنین مشکلاتی نشوید لوازم آرایشی معتبر انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *